Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kila dolů po velikonocích očistný jídelníček

22. 1. 2007
Kila dolů po velikonocích - "očistný" jídelníček


174.jpgKila dolů po velikonocích - "očistný" jídelníček

175.jpgVelikonoční svátky byly pro mnohé z nás poslední tečkou za zimním jídelníčkem, ve kterém bývá větší množství cukrů a tuků a chybí v něm čerstvá zelenina a ovoce. Nyní přichází jaro a k němu určitě patří různé očistné "kůry". Zkuste i vy týdenní očistný jídelníček a při jeho dodržování podpořte vylučování škodlivých látek z těla, harmonizujte jeho funkce a zatočte s jarní únavou.

Zkuste se stravovat alespoň týden s převahou zeleniny, ovoce, popíjet bylinné čaje a naordinovat si občasnou procházku jarní přírodou. &nbspUvidíte, že vás možná opustí nějaký ten faldík, ale hlavně poleví vaše únava a tělo se dostane do příjemné harmonie.

Tento jídelníček není vhodný k dlouhodobému dodržování, ideální je jeden týden. Dobré je začít ve dnech, kdy máte více volna a času na relaxaci, např. o víkendu.

V průběhu týdne je velmi důležitý pitný režim. Pijte 2 - 3 litry denně. Nejlepší je čistá neperlivá voda, bylinkové čaje (čistící, pro posílení funkce jater a ledvin, povzbuzující ap.) Po celý týden se snažte vyhýbat stresu, hodně spát, zkuste si zacvičit jógu, zajít na masáž nebo do sauny.

Sobota

snídaně - 2 dcl čerstvé ovocné šťávy , mátový čaj

svačina -2 dcl čerstvé zeleninové šťávy (např. rajčatové, mrkvové)

oběd - zeleninový salát ochucený jarními bylinkami

svačina - zeleninový vývar (scezený teplý vývar z různých druhů zeleniny)

večeře - dušená zelenina s 1/2 lžičky rostl. oleje (olivový, sojový, lněný)

večer: bylinková koupel nebo koupel s aromaesencí

Neděle

snídaně - šťáva z kysaného zelí nebo jiný přírodní projímavý prostředek

svačina - miska ovocného pyré (ovoce rozmixované na kaši)

oběd - vařené brambory s dušenou zeleninou

1,5 h po obědě si uvařte teplý bylinkový čaj (jaterní, postní), pomalu jej popíjejte. Na jaterní krajinu si můžete přiložit nahřívací láhev a minimálně hodinu odpočívejte

svačina - strouhaná mrkev nebo okurka, sojový jogurt

večeře - malá miska dušené rýže (nejlépe natural), brokolicový krém (rozmixovaná vařená brokolice, mořská sůl, čerstvé bylinky, pár kapek olivového oleje)

Pondělí

snídaně - &nbspmalá miska obilné kaše s ovocem (instantní obilná kaše rozdělaná vodou), bylinkový čaj

svačina - mrkvový salát slazený sladem nebo medem

oběd - grilovaná ryba, zeleninový salát

svačina- ovocný salát s ořechy

večeře - luštěninové jídlo (vařená čočka, fazole ap.) - malá miska

Úterý

snídaně - sojový nebo rýžový "jogurt", 1/2 banánu, 1 jablko

svačina - 1 grep

oběd - zeleninová polévka , malý zeleninový salát, 2 Knacke broty

svačina - 2 dcl ovocno - zeleninové šťávy

večeře - grilovaný losos, vařená brokolice

Středa

snídaně - malá miska ovocného salátu (směs nakrájeného ovoce s rozinkami, ev. ovesnými vločkami),

svačina- 1/2 okurky, 1/2 papriky

oběd - hrachová polévka

svačina - malá miska čerstvého ovoce nebo zeleniny

večeře - rýžový salát (malá miska rýže, okurka, paprika, mořská sůl)

Čtvrtek

snídaně - 1 Actimel, 2 rýžové chlebíčky, ovoce

svačina - hroznové víno nebo jiné ovoce (asi 150 g)

oběd - zeleninové "rizoto" (malá miska rýže, vařená zelenina, olivový olej, mořská sůl, ev. bylinky)

svačina - salát (ledový salát, strouhaná mrkev, pomeranč, med, sluneč. a dýňová semínka)

večeře - grilované libové maso nebo ryba, směs vařené zeleniny

Pátek

snídaně - ovocné musli, bio jogurt

svačina - 2 dcl čerstvé pomerančové šťávy, 1 banán

oběd - zeleninové rattatoule

svačina - 2 rajčata, 2 Knacke nebo rýžové chlebíčky

večeře - celozrnná bagetka s tvarohovou pomazánkou (tvaroh, lžíce nízkotučného jogurtu, mořská sůl), posypaná strouhanou mrkví a slunečnicovým semínkem


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Opět jiný recept

(dobreazdrave.cz, 11. 11. 2012 18:22)

S příchodem teplých dnů s naprostou samozřejmostí měníme hrubé svetry za lehká trička a zimní boty za vzdušné sandálky. S jídlem to už tak samozřejmé není. Ani nám nenapadne, že tak, jak měníme svůj šatník, měli bychom změnit i jídelníček. Protože od toho, co jíme a pijeme, i jakým způsobem jídlo připravujeme, do velké míry záleží to, jak se cítíme. Zda nám je zima nebo teplo.

http://dobreazdrave.cz/idealni-potraviny-do-letnich-veder/

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA